top of page
anthony-camerlo-zvv_ofsPvnY-unsplash.jpg

 Kohdennettu, keskittynyt

ja

 kustannus-tehokas

julio-lopez-qRj1IvfLDGQ-unsplash.jpg
linkedin-sales-solutions-zcMYtPW5ndw-unsplash.jpg

Aloitetaan selkeästä tavoitteesta

Halutessasi lisätä ostavia asiakkaita tai kasvattaa brändisi tunnettuutta – tai molempia – on tärkeää sanoittaa se heti alkuun. Kun tavoite on kirkas, mainonnan suunnittelu helpottuu ja tulokset on helppo mitata. Tarkka päämäärä auttaa valitsemaan oikean sävyn, sopivat kanavat ja toimivan toteutuksen. Tämä tekee mainonnasta toimivamman niin sinulle kuin kohdeyleisöllekin.

Mistä halutaan,
että puhutaan?

Kaiken lähtökohta on viestin selkeys ja sen merkityksellisyys. Yleisön halutaan tunnistavan, mikä erottaa meidät kilpailijoista. Ne hyödyt ja arvot, jotka tekevät meistä ainutlaatuisen valinnan. Loppuun asti mietitty viesti herättää kiinnostusta, luo positiivisia mielikuvia ja saa ihmiset puhumaan meistä oikeista syistä. Viesti toimii myös sisäänpäin käännettynä, kun koko tiimi haluaa tietää, miten toiminta ja päätökset tukevat yhteistä päämäärää.

Päätetään,
ketä puhutellaan

Tehokkuus lähtee siitä, että tiedämme kenelle viestimme on tarkoitettu. Kun huomioimme yleisömme tottumukset, tavat ja tilanteet – voimme puhua heille aidosti ja osuvasti. Tämä tekee mainoksesta kiinnostavan ja helposti ymmärrettävän ja auttaa rakentamaan luottamusta. Kun puhuttelemme oikeita ihmisiä oikealla tavalla, viestimme saavuttaa parhaimmat tulokset.

Tältä me kuulostetaan

Mainoksen tyyli ja ilmaisu ovat mainostajan persoonallisuuden ilmentymä. Pelkkä äänensävy on jo omiaan yhdistämään sen kohdeyleisöön, luoden luottamusta ja tehden viestistä helposti muistettavan. Äänensävy toimii mainonnan toteutuksen ohjenuorana, määrittäen tunnelman ja erottaen mainostuksen massasta. Brändin rakentamisessa persoonallinen äänensävy on avain onnistumiseen – eli kokemuksen luomiseen ja pitkäkestoiseen hyötyyn.

Oikeassa paikassa oikeaan aikaan

Mainonta toimii paremmin, kun se kohtaa yleisönsä luonnollisesti ja oikeassa paikassa Oikein valitut kanavat vievät viestin sinne, missä kuunnellaan jo. Ja teho kasvaa, kun mainossisältö on mietitty kyseiseen ympäristöön. Hyvä mainos kuulostaa luontevalta podcastin sisällä, puhuttelee oikeaa kohderyhmää musiikkipalvelussa tai käyttää kerronnan rytmiä kanavan tavalla  Näin mainos huomataan ja se ehtii vaikuttaa.

Mitäs 
sitten?

Tuloksellinen mainonta
ei perustu arvailuun, vaan oikeisiin toimenpiteisiin sen keräämän tiedon pohjalta. Kun tiedämme missä, milloin ja miten sisältö on toiminut, voimme tehdä perusteltuja päätöksiä jatkosta. Analytiikka näyttää myös, mikä ei toimi. Ja mitä seuraavaksi kannattaa tehdä. Tulosta syntyy siis eurojen lisäksi tuloksellisuudesta.

PODIMO • SUPLA • RADIOPLAY • ALMA • BAUER

SPOTIFY • YOUTUBE • GOOGLE • APPLE

Äänimainoskampanjan pyörittäminen ei vaadi suuria summia: jo kymmenillä euroilla päästään puhumaan
tuhansille ihmisille. Erinomainen vaihtoehto siis
myös pienemmille yrityksille ja nopeille kampanjoille, huomion herättämiseen, vaikuttavuuden testaamiseen ja tiedo keräämiseen ilman isoa riskiä.

Kiinnostaako mainonta?

bottom of page